Crime Wave – Den stora hajpen

06 augusti 2015

Crime Wave_1

Jag minns verkligen hajpen av detta spel. Min kompis Emil beskrev det som det överlägset snyggaste spel som gjorts. Att det var som Budokans introsekvens, fast i hela spelet! Jag minns inte riktigt hur länge denna hajp pågick. Det kan ha varit veckor, men kändes som månader. Jag hängde med Emil på en innebandykväll i Fjällenskolan och överraskades då av ett par disketter med Crime Wave, äntligen!

Väl hemma så övergick den febriga upphetsningen över grafiken ganska snabbt i ett ”jaha”. Eller var det verkligen så? Det kan faktiskt ha varit så att den fantastiska grafiken fortsatte att blända ett tag till och gjorde mig blind för dess bristande kvalitet i övrigt. Men under några veckor i början av 90-talet så var det Crime Wave man visade upp för kompisarna för att imponera.

Lämna en kommentar